loading...
فان| سایت تفریحی و سرگرمی | عکس | تکست آهنگ | اخبار | سرگرمی | فالاس ام اس جدید,مطالب جذاب و مفرح,عکس بازیگران دانلود آهنگ,فال روزانه,یوزر نود 3
تیم مدیریتی نهتانی بازدید : 560 شنبه 10 تیر 1391 نظرات (0)

محققان دریافتند
ویتامین D علائم افسردگی را بهبود می بخشد
 محققان براساس تحقیقات جدید خود دریافتند که ویتامین D می تواند علائم بیماری افسردگی را کاهش داده و خلق و خوی را بهبود بخشد.
  به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، تحقیقات مرکز پزشکی شهر دوور آمریکا عملکرد جدید و قابل توجه ویتامین D را درخصوص درمان افسردگی و کاهش علائم آن از طریق توانایی در بهبود خلق و خو نشان داد.

محققان گفتند: زنان دچار عوارض افسردگی متوسط و شدید بعد از دریافت دوزهای ویتامین D شاهد بهبودی زیادی در علائم این بیماری بودند.

این نتایج در نود و چهارمین کنفرانس علمی سالانه جمعیت غدد درون ریز در شهر هیوستن آمریکا ارایه شد.

به گفته محققان، آنها معتقدند که این تاثیر خوب به درمان از طریق ویتامین D و رفع کمبود آن در خون باز می گردد زیرا بیماران داروهای درمانی افسردگی خود را بدون هرگونه تغییری در آنها مطابق قبل مصرف می کردند و فقط در این میان تنها تغییرات در دوز مصرف ویتامین D  بود.

ویتامین D از ویتامین‌های لازم برای بدن و محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان‏ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند.

این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از طریق ترجمه ژنهای هسته سلول به رشد سلول کمک می‌کند.

منبع اصلی دریافت این ویتامین به جز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین و شیر، نور آفتاب است به طوری که 10 تا 20 دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تامین می‌کند و کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می‌‌شود.


 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
نهتانی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟