loading...
فان| سایت تفریحی و سرگرمی | عکس | تکست آهنگ | اخبار | سرگرمی | فالاس ام اس جدید,مطالب جذاب و مفرح,عکس بازیگران دانلود آهنگ,فال روزانه,یوزر نود 3
تیم مدیریتی نهتانی بازدید : 455 دوشنبه 29 خرداد 1391 نظرات (0)

treating blackheads2 برای رهایی از جوش و دانه های سرسیاه از این روش درمان خانگی استفاده کنید

احتمالا این روزها در حال برنامه‌ریزی برای روزهای سال نو هستید، این‌که کجا سفر ‌کنید یا وقت‌ خود را با اقوام چگونه بگذرانید یا… اما دوست ندارید با صورتی پر از جوش و آکنه سال جدید را شروع کنید. اگر با این نظر موافقید باید از همین امروز مبارزه با جوش‌ها را آغاز کنید چون معمولا کمی طول می‌کشد جوش کامل از بین بروند. مسلما خود بهتر می‌دانید نخستین قدم برای درمان جوش‌ها مراجعه به پزشک متخصص است اما گاهی استفاده از درمان‌های خانگی و طبیعی به‌عنوان مکمل نیز می‌تواند بسیار موثر باشد، بدون این‌که عوارض جانبی خاصی داشته باشد البته پیشنهاد می‌کنیم از قبل با پزشک مشورت کنید چون شاید آکنه‌ها و جوش‌های شما از نوع خاصی باشند که با بعضی از مواد بدتر شوند.


جوش‌ها خشک می‌شوند

بر طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۰ در مجله بین‌المللی زیبایی و پوست منتشر شد؛ ماست خواصی دارد که مانع رشد باکتری‌های عامل آکنه می‌شود. به‌خصوص این که ماست خنک می‌تواند التهابات، درد و خارشی را که به دلیل آکنه‌ها به‌وجود آمده‌است را آرام کند و شما می‌توانید هم به تنهایی ماست را روی پوست بگذارید هم آن را با مواد طبیعی ضدآکنه دیگر مخلوط کنید و به صورت ماسک روی چهره بگذارید. آردجو دوسر یکی از لایه بردارهای طبیعی است که مانع مسدود‌شدن منافذ پوستی می‌شود و علاوه‌بر این می‌تواند جوش‌ها را نیز خشک کند. کافی‌است مقداری آردجو دوسر را با مقداری ماست مخلوط کنید و روی جوش‌ها بگذارید و اجازه دهید مخلوط حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باقی بماند تا خشک شود.


از جوش زدن پیشگیری کنید

اگر میزان اسیدیته روی پوست را متعادل کنید، می‌توانید تا حد زیادی مانع به‌وجودآمدن جوش و کورک‌های پوستی شوید. سرکه سیب می‌تواند میزان HP و اسیدیته پوست را تنظیم کند، کافی است یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با ۲ قاشق‌غذاخوری آب مقطر مخلوط کنید و بعد با گوش پاک‌کن به قسمت‌های جوش‌دار صورت بمالید.


شاید کمی عجیب باشد ولی شما می‌توانید با خمیر دندان نیز جوش‌های‌تان را درمان کنید در واقع ترکیب بیکینگ پودر و خمیر دندان می‌تواند مشکل جوش‌های پوستی را تا حدی برطرف کند اما قبل از استفاده، اول مطمئن شوید که پوست‌تان حساس نیست. برای فهمیدن این نکته، نیازی به مراجعه به دکتر نیست. کمی بیکینگ پودر در آب بریزید، سپس آن را روی پوست بازوی‌تان امتحان کنید. اگر پس از استفاده از این ماده پوست‌تان قرمز یا دچار خارش شد یا درد گرفت فورا آن را از روی پوست‌تان بشویید. در این صورت پوست بسیار حساسی دارید و به هیچ عنوان نباید آن را روی پوست صورت‌تان بگذارید. اگر اتفاقی نیفتاد محلول آماده شده را روی جوش‌های‌تان بگذارید سپس برای نتیجه‌ای بهتر کمی خمیر دندان روی آن بمالید بهتر است خمیر دندانی انتخاب کنید که کمترین میزان فلوراید را داشته باشد. بعضی‌ها می‌گویند؛ شاید پوست‌تان دچار کمی خارش شود، نگران نباشید به‌زودی رفع خواهد شد.


گوجه فرنگی با جوش‌ها چه می‌کند؟

یک گوجه‌فرنگی را کاملا بکوبید و له کنید و سپس آن را به‌صورت ماسک روی صورت‌تان بگذارید و اجازه دهید یک ساعت باقی بماند بعد صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید، از این درمان حدود یک هفته استفاده کنید تا جوش‌های‌تان بهبود یابد. اگر هم احساس می‌کنید منافذ پوست‌تان بیش از اندازه باز شده است می‌توانید یک قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی تازه را با ۲ تا ۴ قطره آبلیمو مخلوط کنید و با گوش پاک‌کن روی صورت بمالید، این مخلوط باید حدود ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد با آب ولرم شسته شود.


راه‌هایی موثر برای از بین‌بردن دانه‌های سرسیاه پوستی

یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک قاشق‌غذاخوری پودر دارچین مخلوط کنید و روی مناطق مورد نظر یعنی جاهایی که دانه‌های سرسیاه دارد بگذارید، بعد از این‌که محلول روی صورت خشک شد با آب گرم آن را بشویید. اسیدیته موجود در آبلیمو می‌تواند کمک فراوانی به درمان و بیرون کشیدن این دانه‌های سرسیاه کند. راه دیگر این است که در یک کاسه کوچک میزان مساوی از نمک، آبلیمو و عسل را با هم مخلوط کنید و بعد این مخلوط را خیلی ملایم با حرکات دورانی روی دانه‌های سرسیاه ماساژ داده و اجازه دهید ۱۰دقیقه باقی بماند، در واقع با این روش شما یک اسکراب ساخته‌اید که می‌تواند کمک فراوانی به پاک‌کردن دانه‌های سرسیاه کند اما حواس‌تان باشد از این مخلوط تنها هفته‌ای یک تا ۲بار استفاده کنید چون ممکن است باعث التهاب پوستی شود.


ژل درون برگ‌های آلوورا کاربردهای فراوانی دارد، تنها استفاده موضعی از این ژل بسیاری از مشکلات پوستی را درمان می‌کند از درمان جراحت‌ها و سوختگی‌ها گرفته تا کاهش التهابات پوستی. بنابراین می‌توانید این ژل را به تمام درمان‌های خانگی خود اضافه کنید. علاوه بر این‌ها، آلوورا خواص آنتی‌باکتریایی دارد که می‌تواند زمان درمان جوش‌های دردناک و ملتهب را کاهش دهد، کافی است شیره درون برگ‌های آن را روی جوش‌ها بگذارید و اجازه دهید تا خشک شوند.


با لوسیون هویج به جنگ آکنه‌ها بروید

در یک شیشه ۴ برش کوچک هویج را با۱۴ قاشق غذاخوری الکل سفید،۶ قاشق غذاخوری سرکه، ۲ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و۲ قاشق غذاخوری آبلیمو را با هم مخلوط کنید، بعد در شیشه را ببندید و شیشه را خوب تکان دهید. اجازه دهید مخلوط حدود یک روز باقی بماند تا آماده شود. بعد هرروز با گوش پاک‌کن لوسیون را به‌صورت‌تان بمالید، البته حواس‌تان باشد که این مخلوط کمی قوی است بنابراین اگر احساس کردید صورت‌تان بیش از حد حساس شده‌است، کمتر مصرف کنید.


هم درمان جوش‌ها، هم صاف‌شدن پوست

اول از همه باید ظرف پلاستیکی خود را با آب‌داغ و صابون بشویید؛ بعد ۳۰ گرم روغن جوجوبا را در ظرف بریزید، بعد ۱۵ قطره اسانس یا روغن اسطوخودوس و ۵ قطره روغن درخت چای اضافه کنید. حواس‌تان باشد بیشتر از این میزان استفاده نکنید چون اثربخشی لوسیون را کاهش می‌دهد، بعد در ظرف را ببندید و محلول را خوب تکان دهید. این محلول را با نوک انگشتان روی جوش‌ها بگذارید. دقت کنید قبل از استفاده از این محلول حتما صورت‌تان را بشویید. این محلول باید در جای خنک و تاریک نگهداری شود و قبل از هربار استفاده نیز آن را تکان دهید.


یک دسته جعفری تازه با یک لیوان آب خوب بجوشانید و اجازه دهید خنک شود و آن را صاف کنید. یک قطعه پارچه نخی که اندازه صورت‌تان باشد را در این جوشانده خوب خیس کنید، حالا دراز بکشید پارچه را روی صورت‌تان بگذارید و تمام صورت را با پارچه خیس از جوشانده بپوشانید و ۱۰ دقیقه صبر کنید، این کار را هر روز انجام دهید تا اثر فوق‌العاده آن را روی جوش‌ها ببینید.


جوش‌های ملتهب را از بین ببرید

بعضی از گیاهان دارویی برای درمان جوش‌های دردناک، متورم و خارش‌دار بسیار کارا هستند. روغن درخت چای یکی از این ماده‌های اثر‌گذار است، درواقع این روغن باکتری‌ها را از بین می‌برد و التهابات را نیز بهبود می‌دهد و هیچ عارضه جانبی نیز ندارد و این روغن باید به‌طور موضعی روی آکنه‌ها استفاده شود. البته در بسیاری از محصولات ضد‌جوش نیز این روغن وجود دارد که نشان‌دهنده اثربخشی آن محصولات است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
نهتانی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟