loading...
فان| سایت تفریحی و سرگرمی | عکس | تکست آهنگ | اخبار | سرگرمی | فالاس ام اس جدید,مطالب جذاب و مفرح,عکس بازیگران دانلود آهنگ,فال روزانه,یوزر نود 3
تیم مدیریتی نهتانی بازدید : 525 یکشنبه 17 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

نکته ها و اشتباهات آرایشی

 

در این پست شما چندین اشتباهات آرایشی را مشاهده می کنید که در طول آرایش کردن ممکن است شما نیز مرتکب چنین اشتباهاتی شوید،ما در ادامه چند نمونه از اشتباهات آرایشی را که ممکن شما مرتکب آن شوید به همراه روش های مقابله با این اشتباهات را برای شما آماده کردیم.برای دیدن اشتباهات آرایشی و روش های مقابله با آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

.موهای خود را سفت می بندید.

بستن محکم موها، به ریزش بیشتر آنها کمک می کند. با این عمل، به ایجاد بیماری آلوپسیا کمک می کنید. این بیماری سبب عقب رفتن خط رویش مو می شود. این بیماری به راحتی با بستن ملایم تر موها از بین می رود و با شل تر بستن موها، ریزش موها هم متوقف می شود. راه حل قابل ارائه ما این است که به جای بستن موها در بالای سر، می توانید موهای خود را نزدیک تر به گردن ببندید.

 

2.چشمان خود را می مالید.

ناحیه اطراف چشم، نازکترین و حساسترین قسمت صورت است. هنگام لمس این نقطه، حتماً باید از دستکش یکبار مصرف و بهداشتی استفاده کرد. هنگامی که چشمان خود را میمالید، پوست این ناحیه کشیده میشود. در این قسمت از پوست، غده های چربی بسیار کمی وجود دارد، بنابراین هنگامی که چشمان خود را میمالید، پوست این قسمت نازک شده و احتمال به وجود آمدن چین و چروک در این قسمت بیشتر خواهد شد. برای جلوگیری از نازک شدن پوست این قسمت از صورت، میتوانید آنجا را کرم های دور چشم مرطوب نمائید. با مرطوب کردن پوست اطراف چشم، احتمال به وجود آمدن چین و چروک بسیار کمتر خواهد بود. اگر از لنز استفاده میکنید، هنگامی که قصد استفاده از آن را داخل چشمان خود دارید، بهتر است با استفاده از انگشتان خود چشم خود را کامل باز کرده و لنز را بگذارید. بنابراین دست از مالیدن چشم های خود بردارید.

 

3.از مرطوب کننده ها بیش از اندازه استفاده می کنید.

شاید شما هم از آن دسته از افرادی هستید که در مراقبت و رساندن مواد مغذی به پوست بسیار حساس هستید. اما این نکته را بدانید که معمولاً رساندن مواد غذایی مفید به پوست به مقدار فراوان، گاه موجب نتیجه عکس می شود. مقدار بیش از اندازه از کرم، توسط پوست جذب نخواهد شد بنابراین، پوست قادر به تنفس نخواهد بود و منافذ آن بسته خواهد شد. گاهی اوقات حتی استفاده بیش از اندازه از کرم های مرطوب کننده، باعث خشکی پوست خواهد شد. بنابراین بهتر است از میزان کافی از این کرم ها استفاده کنید تا پوست شما از مشکلات محیطی دور نگه داشته شود.

 

 ۴٫با آرایش می خوابید.

هنگامی که می خواهید بخوابید، ممکن است فراموش کنید آرایش خود را پاک کنید. در این صورت، پوست شما تا صبح در معرض انواع مواد شیمیایی و روغن ها قرار می گیرد. در این صورت، پوست نمی تواند تنفس طبیعی خود را داشته باشد؛ آسیب دیدگی ها را ترمیم کند، سلول های مرده را از بین ببرد و خود را درمان کند. این کار، باعث ایجاد چین و چروک روی پوست، چرب شدن بیش از اندازه پوست، کدر شدن آن و خشکی می شود. معمولاً شب زمانی است که پوست در حال جوان کردن سلول های خود است. بنابراین باید قبل از خواب، پوست را تمیز کرده و آن را پاکسازی کرد.

۵٫همیشه روی یک سمت صورت خود می خوابید.

معمولاً ما نمی توانیم هنگام خواب تصمیم بگیریم که به کدام سمت می خوابیم. معمولاً خوابیدن روی یک سمت صورت در دراز مدت، باعث ایجاد خطوط و کدر شدن پوست می شود. این امر به این دلیل است که پوست صورت هنگام خوابیدن روی بالش، به طور متناوب روی بالش کشیده می شود. برای جلوگیری از چین و چروک روی پوست، باید بالش نرمی را انتخاب کنید. معمولاً بالش های سفت، باعث کشیده شدن بیشتر پوست روی آنها می شود. شما می توانید از بالش کوچک هلالی شکلی بر روی بالش خود استفاده کنید و با این کار، تنها پوست اطراف صورت شما روی بالش قرار خواهد گرفت.
۶٫ شستشوی پوست با آّبی که بسیار گرم است.

معمولاً شستشوی پوست با آب ایده بسیار خوبی است اما هنگامی که پوست را با آب گرم می شوئید، به پوست خود آسیب زیادی وارد می کنید. حرارت بالا، باعث بسته شدن مویرگ های صورت می شود. دیواره مویرگ های صورت، بسیار نازک و ارتجاعی است، بنابراین به حرارت بسیار حساس هستند. برای حفظ توازن پوست، باید پوست صورت را با آب نیمه گرم و ولرم شست.

۷٫قبل از اینکه موهای خود را بشوئید، صورت خود را بشویید.

اگر پوست شما حساس است، بهتر است واقعا از این کار دست بردارید. اگر از یک حالت دهنده مو برای موهای خود استفاده می کنید، بهتر است به این موضوع بیشتر دقت کنید. معمولاً موادی که برای تقویت موها به کار می رود، دارای چربی است و این چربی به وسیله پوست به راحتی جذب می شود. این امر، سبب بسته شدن منفذ های پوست و ایجاد چین و چروک بر روی آن مخصوصاً در پیشانی می شود. بنابراین هنگامی که سر خود را می شوئید، بهتر است بعد از آن به سراغ پوست صورت خود رفته و آن را به خوبی بشوئید.

۸٫نوشیدنی را با نی می نوشید.

ممکن است خوردن نوشیدنی ها با نی محترمانه به شمار بیاید، اما جمع شدن مداوم لب ها می تواند باعث به وجود آمدن چین و چروک زود رس شود. برای جلوگیری از به وجود آمدن چین، نی را دور انداخته و مستقیماً از شیشه بنوشید. استفاده از نی را به هنگامی موکول کنید که وارد مهمانی و ضیافتی شده اید.

منبع: نشریه آشنا

بازنشر اختصاصی: گروه تفریحی،آموزشی شادی فان

 

*هیچ موضوع مرتبط با این مطلب وجود ندارد

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
نهتانی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟